امروزه ظروف پلاستیکی جای خود را در آشپزخانه باز کرده است. به دلیل تنوع بسیار بالای محصولات پلاستیکی در بازار و به دلیل کاربردی بودن این نوع ظروف مانند جا ظرفی‌های پلاستیکی، جا قاشق و چنگال، کفگیر و ملاقه و غیره مورد استفاده تمامی ‌بانوان در آشپزخانه قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لوازم آشپزخانه از جنس پلاستیکی دارای تنوع رنگ بالایی است که سلیقه‌ی تمامی عوام را در بر می‌گیرد.
در قدیم بعد از شست و شوی قاشق، چنگال، کارد و غیره آن‌ها را برای خشک کردن داخل یک آبچکان قرار می‌دادند. آبچکان‌ها به علت بزرگ بودن و فضای بزرگی دارند باعث می‌شود تا فضای زیادی از سینک ظرفشویی را اشغال کند.
کاربرد جا قاشقی و چنگال‌های نرده‌ای گرد که دارای طراحی زیبا و فوق‌العاده‌ای است، موجب می‌شود فضای بسیار محدودی را در کنار سینک اشغال کند، اینجا کاربرد جا قاشقی کمک می‌کند تا تمام قاشق، چنگال‌ها را منظم و مرتب در یک محل جمع کند این کار نمای زیبایی به آشپزخانه‌ی شما می‌دهد و در حین کار کردن و آشپزی کردن دیگر نگران و سردرگم نخواهید شد.

ویژگی‌های قاشق و چنگال‌های نرده‌ای

مجموعه‌های تولید کننده جا ظرفی جا قاشق و چنگال‌های نرده‌ای را معمولا از جنس پلاستیک پلی پروپیلن تولید می‌کنند که مقاومت و دوام بسیار بالایی دارد. طراحی این نوع منسوجات به شکلی است که دیواره‌های اطراف آن مشابه نرده‌های چوبی یا حصارهای کنار باغچه‌ها و مزارع است. معمولا ارتفاع این نوع جا قاشقی‌ها 11.5 سانتی‌متر با قطر 14 سانتی‌متر می‌باشد که فضای مناسبی برای نظم بخشیدن لوازم آشپزی مهیا کرده است.

از ویژگی‌های بارز و منحصر به فرد این نوع جا قاشقی فانتزی می‌توان اشاره کرد که از 5 قسمت مختلف تشکیل شده است که فضای مناسبی را برای قرار دادن قاشق، چنگال و غیره را در اختیار شما قرار می‌دهد. این نوع تقسیم‌بندی به این دلیل است که شما هنگام برداشتن هر کدام از وسایل دچار مشکل و سردرگم نشوید.

کف اینجا قاشق و چنگالی به صورتی طراحی شده است که آب اضافی لوازم آشپزخانه توسط سوراخ‌هایی  که کف آن وجود دارد بیرون به یاد و داخل جا قاشقی جمع نشود تا باعث کپک زدن و جا برداشتن آن شود و حالت نازیبایی به‌وسیله‌ی شما بدهد. در بخش میانی این وسیله نیز می‌توانید لوازمی که ارتفاع بلندتری دارند مثل کفگیر و ملاقه قرار دهید تا دسترسی را برای شما راحت‌تر کند.

کاربردهای دیگر جا قاشق و چنگالی

احتمالا دیده باشید که برخی از افراد از جا قاشق و چنگال‌ها به عنوان استندهای لوازم آرایشی استفاده می‌کنند به نحوی که می‌توان داخل هر کدام از محفظه‌های آن یک برس، شانه یا مداد چشم و سایر تجهیزات دیگر قرار داد. در واقع بستگی به خود شما دارد که می‌توانید از این محصول چند کاره استفاده‌های مختلفی ببرید حتی می‌توانید به عنوان جامدادی و لوازم تحریر بر روی میز استفاده کنید.

مزیت جا قاشقی

  • یکی از مزیت‌های خرید استندهای جا قاشقی سایز مناسب آن است که فضای نسبتاً کمی را بر روی سینک اشغال می‌کند.
  • رنگ‌بندی مناسب و متنوع این محصول که باعث جذب مخاطبان شده است و متناسب با هر نوع دکوراسیونی است که به فضای شما زیبایی خاصی می‌دهد.
  • نرم بودن و وزن سبک این نوع جا قاشقی است که تقریباً نزدیک به 200 گرم است.

ویژگی‌های قاشق و چنگال‌های نرده‌ای

انواع مدل‌های جا قاشقی

انواع مدل های جا قاشقی عبارتند از:

  • جا قاشقی استیل کنار گاز
  • جا قاشقی حصیری
  • جا قاشقی پلاستیکی
  • جا قاشقی پیوتر

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. جا قاشقی استیل کنار گاز

از این نوع جا قاشقی در کنار گاز برای راحتی کار در حین آشپزی استفاده می‌شود. جنس این مدل از استیل است که بعد از شستن و خشک کردن قاشق و چنگال‌ها برای جلوگیری از آلوده شدن و تماس با سطوح مختلف بایستی از یکجا قاشقی بزرگ و کاربردی استفاده کنید. مدل‌هایی از جا قاشقی استیل که بر روی کابینت قرار می‌گیرد نیز طراحی شده است.
البته جا قاشقی آویز استیل نیز وجود دارد تمامی این نمونه‌ها برای نگهداری و نظم دهی لوازم آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2. جا قاشقی حصیری

این نوع جا قاشقی‌ها بسیار زیبا هستند. همچنین فضای محدودی را به خود اختصاص می‌دهند و همانطور که از نام این محصول مشخص است جنس حصیری دارند که می‌تواند با هر دکوراسیونی سازگار شود و از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین جا قاشقی‌ها هستند.

جا قاشقی حصیری

3. جا قاشقی پلاستیکی

جا قاشقی پلاستیکی دارای دیواره‌های مشبک و بدنه آکریلیک ضد خش و دارای رنگ‌بندی متنوعی هستند.

4. جا قاشقی پیوتر

این محصول دارای جنس پیوتر است که روی آن طرح زیبا و سنتی خانم استفاده شده است. شما با استفاده از این نوع جا قاشقی می‌توانید به عنوان تزیین برای دکوراسیون منزل استفاده کنید. با توجه به اینکه پیوتر آلیاژی از قلع و مس است و علاوه بر ظرافت دارای دوام و ماندگاری بالایی است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این محصول به راحتی در داخل ماشین ظرفشویی قابل شستشو است در صورت استفاده صحیح باعث تضمین ماندگاری و ثبات کیفیت آن می‌گردد.

نکات مهم

  • هنگام شستشو باید توجه داشته باشید که اینجا قاشقی بسیار حساس است و نباید با مواد شوینده مانند ریکا و وایتکس شسته شود همچنین از سیم یا اسکاج‌های زبر نیز نباید استفاده کنید؛ زیرا باعث از بین رفتن سطح پیوتر می‌شود.
  • توصیه می‌شود برای خرید استند جا قاشقی مناسب‌ترین و مقاوم‌ترین مدل‌های جا قاشقی‌های  استیل و پلاستیکی است.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.