یکی از مطالب دیگری که برای جاظرفی وجود دارد کاربرد‌های متفاوت آن است. در حال حاضر نه تنها از جاظرفی در داخل آشپزخانه استفاده می‌شود بلکه از آن برای مسافرت‌های طول و دراز نیز به کار برده می‌شود.
برای افرادی که قصد سفر دارند و مکان مشخصی را برای ماندن ندارند و بیشتر اوقات به صورت سیار در حرکت هستند، بنابراین چنین مسافرت‌هایی نیاز به وسایلی دارد که باید به آن‌ها مجهز بود.
وسایلی که برای مسافرت به کار برده می‌شود بسیار زیاد است اما نکته‌ای که برای مسافرت‌های گردشی وجود دارد قرار دادن لوازم و وسایل موجود در داخل ماشین در جای مشخص است. برای قرار دادن ظروف در جاظرفی، قبل از خرید بهتر است با انواع ویژگی جاظرفی استاندارد آشنا باشید.

ویژگی جاظرفی استاندارد برای مسافرت

یکی از نکاتی که برای جاظرفی‌های مسافرتی باید در نظر داشت جنس آن‌ها خواهد بود، زیرا در مسافرت از جنس‌هایی که ظریف هستند و با یک بار استفاده از بین می‌روند نمی‌توان بهره‌مند شد و در نهایت منجر به ضرر مالی خواهند شد.
ضرر مالی برای جاظرفی باعث می‌شود که نتوان به صورت ایده آل از آن‌ها استفاده کرد.
بنابراین برای این که از جاظرفی در طول مسافرت به خوبی بهره‌مند شد باید از جنس پلاستیکی آن استفاده کرد.
جنس پلاستیکی برای جاظرفی از استحکام بسیار بالایی برخوردار است و به راحتی از بین نمی‌رود در اصل به کار بردن جنس پلاستیک نیز به همین خاطر بوده است.
جنس پلاستیکی که مجموعه‌های تولید کننده جا ظرفی از آن استفاده می‌کنند، دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی و زدگی است.
تنها مشکلی که برای این نوع از جاظرفی امکان دارد پیش بیاید قرار دادن آن‌ها در کنار حرارت است که باعث می‌شود که پلاستیک جاظرفی آب شود.
بنابراین شعله و حرارت برای جاظرفی پلاستیکی یعنی پایان عمر جاظرفی و دیگر نمی‌توان از آن بهره‌مند شد.

جاظرفی مسافرت
از محبوب‌ترین و پرفروش ‌ترین جا ظرفی ‌ها مدل جاظرفی‌های پلاستیکی است، جاظرفی پلاستیکی دارای طرح‌های زیادی است و این قابلیت در آن‌ها وجود دارد که بتوان ساختار‌های خاصی را برای آن‌ها ایجاد کرد.
بنابراین در بازار شکل و اندازه متفاوتی برای جاظرفی پلاستیکی وجود دارد که برای مسافرت با توجه به نیازی که از آن می‌رود می‌توان آن را به کار بست.
این نوع از جاظرفی‌ها برای قرار دادن ظرف و وسایلی همچون کفگیر و ملاقه و همین طور قاشق و چنگال مناسب اند.
برخی از آن‌ها مکان‌هایی برای قرار دادن لیوان را به خود اختصاص داده‌اند که برای مسافرت چندان مناسب نیست.
جا لیوانی به صورت مجزا بهترین گزینه برای مسافرت است تا بتوان آن را به شکل سیار مورد استفاده قرار داد.
برخی از وسایل در مسافرت به گونه‌ای به کار برده می‌شوند که برای آن‌ها جای مشخصی وجود ندارد و به صورت سیار به کار برده می‌شوند.
جاظرفی مسافرتی از اندازه کوچک‌تری نسبت به جاظرفی‌هایی که در آشپزخانه به کار برده می‌شوند دارا هستند به همین خاطر نکته‌ای که وجود دارد میزان مصرف و نیاز به آن خواهد بود.
با این حال برای مسافرت به کار بردن جاظرفی با اندازه کوچک مناسب‌تر و بهینه‌تر است.

جاظرفی گرد با میله فلزی

نوع دیگری از جاظرفی وجود دارد که به صورت فلزی به ساخته می‌شوند البته شکل آن با جاظرفی‌هایی که در بازار وجود دارد بسیار متفاوت است.
این نوع از جاظرفی به صورت گرد هستند و بر روی سینی گرد که در زیر آن وجود دارد قرار داده شده است. این نوع از جاظرفی‌ها برای مسافرت مناسب هستند زیرا اندازه‌ای که برای ساخت آن‌ها به کار برده شده است بسیار کوچک است و برای مسافرت بسیار مناسب است. این نوع از جاظرفی در قسمت بیرونی خود دارای جاقاشقی است که برای مسافرت مناسب است و دسترسی به آن بسیار راحت است.
نکته‌ای که در رابطه با جاقاشقی استاندارد این نوع از جاظرفی وجود دارد میزان فضا بسیار کمی است که اشغال می‌کند. این میزان از فضا کم مزیتی برای جاظرفی به حساب خواهد آمد و جای زیادی را نخواهد گرفت.

جاظرفی مسافرت

با این حال به کار بردن جاظرفی باید به صورتی باشد که بتوان از آن در هر مکانی به خوبی بهره برد. جاظرفی‌های مسافرتی حتی برای آشپزخانه‌های کوچک نیز مناسب هستند و می‌توان از آن‌ها به دو صورت ممکن استفاده کرد. غالبا افرادی که به مسافرت می‌روند تمامی ظروف خود را در داخل سبد قرار می‌دهند و این مسئله منجر به بی نظمی در سبد خواهد شد.جاظرفی‌های مسافرتی دارای را می‌توان در داخل سبد قرار داد. البته اندازه سبد با جاظرفی باید یکدست باشد و تنگ و یا کوچک نباشد.
برخی از جاظرفی‌های مسافرتی دارای سبد جداگانه برای قرارگیری در داخل آن‌ها هستند به همین خاطر ظرف‌ها با نظم و به درستی در داخل جاظرفی قرار داده می‌شوند و دسترسی به آن‌ها بسیار سریع و راحت است. اگر میزان ظرف‌هایی که در مسافرت به کار می‌رود بسیار کم است و تعداد آن‌ها به شکلی است که استفاده از جاظرفی گزینه مناسبی نیست باید از سبد‌های کوچک برای قرارگیری آن‌ها استفاده کرد.
هرچند که به کار بردن جاظرفی خود ایده بسیار فوق العاده‌ای است و باعث می‌شود که بتوان نظم بهتری را برای ماشین و تمامی وسایلی که در داخل آن قرار دارد ایجاد کرد. اما با این حال در برخی از اوقات نیز به کار بردن آن نمی‌تواند فاکتور خوبی باشد و باید از وسایل دیگری برای دادن نظم به وسایل بهره‌مند شد.

جاظرفی صفحه‌ای

یکی از مدل‌های دیگری که برای جاظرفی‌های مسافرتی می‌توان از آن بهره‌مند شد جاظرفی صفحه‌ای است. جاظرفی صفحه‌ای به راحتی در داخل سبد قرار می‌گیرد و می‌توان از آن بهره‌مند شد در اصل نکته‌ای که برای جاظرفی وجود دارد فضا کمی است که به خود اختصاص می‌دهد و از آن می‌توان در داخل هر سبد با هر اندازه‌ای بهره‌مند شد.
این نوع از جاظرفی تنها برای قرار دادن بشقاب مناسب است و ظرف‌هایی نظیر قاشق و چنگال و یا کاسه را نمی‌توان در آن قرار داد. یکی از عیوبی که برای این جاظرفی وجود دارد کاربرد اندک آن است در صورتی که جاظرفی باید کاربرد‌های زیادی داشته باشد تا مفید واقع شود.
این نوع از جاظرفی بیشتر برای داخل کابینت و قرار دادن بشقاب مناسب است و همین طور این که برای مسافرت‌هایی که تعداد افراد کم است مناسب خواهد بود. هر چند در مسافرت باید از جاظرفی‌هایی با قابلیت بیشتر و بهتری بهره‌مند شد تا بتوان نیاز‌هایی را که در طول مسافرت برای انسان به وجود می‌آید را با آن برطرف ساخت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.