جاظرفی یکی از وسایل مهمی است که در آشپزخانه از آن استفاده می‌شود به همین خاطر نیز تنوع زیادی در ساخت آن توسط مجموعه‌های تولید کننده جاظرفی به وجود آمده است، به صورتی که هر سلیقه‌ای می‌تواند مجاب به بهره‌مندی از آن باشد؛ زیرا هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد به همین خاطر باید این مطلب را در نظر داشت که انواع مدل کاربردی جاظرفی برای آشپزخانه وجود دارد که جدا از زیبایی، میزان کیفیت و کارایی موجود برای جاظرفی را باید در نظر گرفت.
گاهی اوقات به کار بردن جاظرفی به دو صورت وجود دارد یکی از حالت‌هایی که برای قرار دادن جاظرفی در آشپزخانه وجود دارد در داخل کابینت و شکل دیگری که برای جاظرفی موجود است به کار بردن آن در کنار سینک و یا پشت پنجره است.
در هر صورت دو حالتی که برای جاظرفی وجود دارد می‌تواند متناسب باشد و به صورتی به کار برده شود که برای آشپزخانه هم زیبایی خاصی را به وجود آورد با این حال در این مقاله قصد داریم انواع مدل کاربردی جاظرفی را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع مدل کاربردی جاظرفی

انواع مدل کاربردی جاظرفی عبارت است از:

  • مدل ساده
  • مدرن
  • چوبی
  • نیم طبقه
  • دو طبقه
  • کوچک
  • بسیار بزرگ

جاظرفی زیر پنجره

1. جاظرفی ساده

یکی از مدل‌هایی که برای جاظرفی به صورت گسترده‌ای وجود دارد مدل‌های ساده آن است که در بازار وجود دارد بنابراین به کار بردن این مدل‌های ساده بیشتر برای مکان‌هایی همچون شرکت‌ها و یا سازمان‌ها مناسب است و برای آشپزخانه‌های خانگی کمتر از آن بهره می‌برند با این حال قهوه خانه‌ها و چایخانه‌ها نیز مکان‌هایی هستند که در آن‌ها از این نوع از جاظرفی بهره‌مند می‌شوند.
در هر صورت باید این مطلب را در نظر داشت که برای چه مکانی از چه جاظرفی باید استفاده شود و این نکته نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
مدل دیگری که برای جاظرفی وجود دارد مدل جاظرفی نیم طبقه است.
جاظرفی نیم طبقه برای آشپزخانه‌های خانگی مناسب است و همین طور این که فضا کمی را نیز به خود اختصاص می‌دهد به همین خاطر به کار بردن آن‌ها در آشپزخانه‌هایی که فضا کافی در آن‌ها وجود ندارد بسیار مناسب و ارزشمند است.

2. جاظرفی مدرن

این نوع از جاظرفی دارای سینی در قسمت زیرین آن است که سینی قرار داده شده در این قسمت می‌تواند برای آبی که از ظرف خارج می‌شود مناسب باشد به همین خاطر به کار بردن این نوع از جاظرفی در کنار سینک مناسب‌تر است زیرا مکانی برای خروج آب دارد و ضرری به کابینت وارد نمی‌سازد.
این نوع از جاظرفی‌ها در بیشتر موارد از جنس استیل می‌باشد بنابراین کارایی و کیفیت بالایی نیز برای آن به کار برده شده است که به شدت مورد استفاده قرار داده شده است.
جاظرفی هر چه دارای دوام بالایی باشد به کار بردن آن در زمان طولانی میسر است و از نظر هزینه و اقتصادی به صرفه است. در هر حال با توجه به نکته‌هایی که در رابطه با جاظرفی بیان شده است باید در انتخاب جاظرفی دقت کنید و بهترین نوع آن را با توجه به نیاز و سلیقه‌ای که هر فرد به شکل متفاوتی از آن برخوردار است را مورد انتخاب خود قرار داد.

جاظرفی

3. جاظرفی نیمه چوب

یکی از مدل‌های دیگری که برای جاظرفی وجود دارد مدل نیمه چوب آن است که همانطور هم که از نام آن می‌توان فهمید قسمتی از جاظرفی چوبی و بقیه آن از جنس استیل یا فلز می‌باشد که هر دو حالت برای آن صدق می‌کند. زیبایی آشپزخانه را با جاظرفی چوبی چندین برابر کنید.
جاظرفی‌هایی که به صورت نیمه چوب درآمده‌اند به صورتی هستند که دسته‌های آن‌ها به صورت چوبی است و قسمتی که در داخل آن ظرف قرار داده می‌شود به صورت فلزی است.
نکته‌ای که در رابطه با جاظرفی‌های چوبی باید در نظر داشت میزان حساسیتی است که در رطوبت و آبی که در آن قرار داده می‌شود است. چوب در مواجه با آب امکان خرابی بیشتری دارد و به راحتی از بین می‌رود اما اگر قسمت‌هایی از جاظرفی که با آب تماس مستقیمی ندارند از چوب برای جنس آن‌ها استفاده شود می‌تواند به شکل موثر و مفیدی به کار برده شود و زیبایی خاص و بی نظیری را به آن می‌بخشد، بنابراین به کار بردن جاظرفی چوبی برای زیبا‌تر شدن آشپزخانه مناسب است.

  • نکته

روکش تفلون، یکی از روکش‌هایی است که برای جاظرفی به کار برده می‌شود که از استحکام بالایی برخوردار است بنابراین امکان دارد جاظرفی‌هایی که از جنس استیل هستند برای بسیاری از افراد خوشایند نباشد و با سلیقه‌ای که دارند تناسب نداشته باشد به همین خاطر مطلبی که در رابطه با جاظرفی‌های تفلون می‌توان شرح داد جنس خاص و روکشی است که برای آن به کار برده شده است.
روکش تفلون، یکی از روکش‌های مستحکم و عالی است که برای جاظرفی مناسب است و این روکش ضد رطوبت است بنابراین برای جاظرفی و قرار دادن ظرف‌های خیس استاندارد و لازم است. در هر حال نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد جاظرفی باید ابتدا سلیقه مشتری را جذب نماید هنگامی که فرد نسبت به خرید جاظرفی تصمیم قاطعی گرفت به دنبال دیگر ویژگی‌هایی که برای جاظرفی وجود دارد می‌رود و به شکل مطلوبی هم از آن بهره‌مند می‌شود.
برای جاظرفی‌ها داشتن سینی متحرک یکی از ملزومات اساسی است.
بنابراین در هنگام خرید جاظرفی باید این نکته را در نظر داشت که آیا جاظرفی سینی دارد یا این که قسمتی برای خارج شدن آب برای آن تعبیه شده است.
با این که جاظرفی یکی از وسیله‌های دم دستی به حساب می‌آید باید این مطلب را برای آن به کار بردن که از چه نوع حالتی استفاده می‌شود.
بنابراین در عصر حاضر و نوین هر وسیله‌ای اگر کاربرد درست و استانداردی نداشته باشد نمی‌تواند جای در منزل و یا محل کار داشته باشد.
انسان نسل به نسل باهوش‌تر و توانمند‌تر می‌شود و این فرایند به صورتی رخ می‌دهد که در زمان‌های بعد وسایل و لوازمی که انسان از آن‌ها بهره‌مند می‌شود بسیار متفاوت می‌باشد.
بنابراین امکان دارد که در سال‌های بسیار بعد و آینده لوازم و وسایلی به وجود آیند که حتی جای جاظرفی‌ها را نیز بگیرند و بسیار راحت‌تر و با کیفیت‌تر ساخته شوند. با این حال هر اتفاقی در آینده امکان دارد که به وقوع بپیوندد بنابراین به کار بردن وسایلی جایگزین جاظرفی در آینده غیرممکن نیست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.