در هر آشپزخانه‌ای لوازم و وسایل بسیار زیادی وجود دارد به همین خاطر برای این که نظم و ترتیب مطلوبی برای آن‌ها ایجاد شود از کابینت‌های جا دار و مناسب برای آن‌ها استفاده می‌شود.
بیشترین نکته‌ای که در رابطه با انواع جاظرفی مدرن باید مدنظر داشت جا دار بودن آن‌ها است، زیرا ظرف‌هایی که قرار است در داخل آن قرار داده شود همیشه بیشترین میزان حجم را به خود اختصاص می‌دهد. در گذشته قرار دادن ظرف به صورت امروزی در داخل آشپزخانه‌ها وجود نداشت به همین خاطر تمامی ظروف در داخل قسمت‌هایی که به صورت طاقچه‌ای شکل ایجاد می‌شدند قرار می‌گرفتند. بنابراین دسترسی به آن‌ها کار آسانی بود اما مطلبی که در این حالت وجود داشت نامرتبی و بی نظمی بود که در آشپزخانه‌های قدیم مشاهده می‌شد. بنابراین بعد از گذشت زمان از کمد‌های چوبی برای قرار دادن ظرف استفاده می‌شد که این ظرف‌ها به صورتی در داخل کمد گذاشته می‌شد که دسترسی به آن‌ها را کمی دشوار می‌کرد.
با این حال ایده‌های جدید و زیادی برای قرار دادن ظرف در یک مکان مناسب که بتوان به آن دسترسی آسان و راحتی داشت به وجود آمد.
کابینت‌ها، مکان‌های مناسبی برای قرار دادن ظرف‌های بیشماری شدند که در آشپزخانه مکان درستی نداشتند البته ایده گرفتن ساخت کابینت از همان کمد‌هایی که برای آشپزخانه ساخته می‌شد به دست آمد. در هر صورت کابینت یک مکان ارزشمند برای جای گذاری کردن ظرف در داخل آن بود که می‌توان از انواع جاظرفی داخل کابینت استفاده کرد.

زیبا ترین جاظرفی

ساختار کابینت برای جاظرفی

کابینت دارای ساختار و شکل‌های متفاوتی است و هر کدام از آن‌ها به نوعی از جنس‌های خاصی نیز ساخته شده‌اند که جنس‌های متفاوت می‌تواند بر حسب نیاز مورد استفاده قرار داده شود. بنابراین نکته‌ای که در رابطه با جاظرفی وجود دارد قرار دادن آن در داخل کابینت است. از این رو مجموعه‌های تولید جا ظرفی کابینت ابعاد انواع مختلف جاظرفی را متناسب با کابینت طراحی و تولید می‌کنند.

جاظرفی به شکل موثری در داخل کابینت قرار می‌گیرد برای این که جاظرفی در داخل آن جاسازی شود ابتدا قبل از این که کابینت و ساختار آن ایجاد شود قسمتی را برای قرار دادن جاظرفی به کار برده‌اند که این قسمت دقیقا بر روی سینک ظرفشویی است.
بنابراین دسترسی آسانی برای قرار دادن ظرف بر روی آن وجود دارد زیرا در زیر سینک گذاشته شده است و فاصله طولانی برای این که ظرف‌ها را در داخل آن قرار داد وجود ندارد. در هر صورت جاظرفی داخل کابینت یکی از وسایل مهم در آشپزخانه است و برای افرادی که به نظم و ترتیب آشپزخانه خود اهمیت می‌دهند به کار بردن جاظرفی خود نکته بسیار ارزشمندی است که بتوانند از آن به نحو احسنت بهره‌مند شوند.

مدل‌های متفاوت جاظرفی

برای جاظرفی‌هایی که در داخل کابینت قرار داده می‌شود مدل‌های متفاوتی وجود دارد. بنابراین هر مدلی که برای جاظرفی قرار داده می‌شود به صورتی است که بتوان از آن به درستی استفاده کرد. جنس جاظرفی اولین نکته متمایز کننده برای جاظرفی است، در هر صورت جنس آن می‌تواند ضد آب باشد تا هنگامی که ظرف‌ها در داخل آن قرار داده می‌شود اگر مقداری رطوبت و یا خیسی داشته باشد مشکلی برای جاظرفی به وجود نیاید.

جنس اول جاظرفی از نوع استیل و آبکاری شده

جاظرفی استیل دارای بدنه استیل هستند و یکی از پرکاربرد‌ترین جاظرفی‌هایی داخل کابینتی است که از آن بهره برده می‌شود.
البته جاظرفی‌های دیگر و از نوع و جنس متفاوت وجود دارند که از آن‌ها نیز استفاده می‌شود اما بیشترین میزان مصرف جاظرفی به نوع استیل آن برگشته است.

زیبا ترین جاظرفی

جاظرفی آهنی

نوع دیگری از جاظرفی، جاظرفی آهنی است این نوع از جاظرفی دارای ساخت خوبی است و از روکش‌های آبکاری شده از آن استفاده می‌شود اما نکته‌ای که در رابطه با جاظرفی‌های آهنی وجود دارد زنگ زدگی آن‌ها در طولانی مدت خواهد بود.
بنابراین برای استفاده از جاظرفی‌هایی که به صورت آهنی وجود دارند ابتدا باید ظرف‌هایی را که در داخل کابینت قرار داده می‌شود را خشک خشک کرد زیرا جریان هوا نیز به خوبی در آن‌ها رد و بدل نمی‌شود. جاظرفی‌هایی که در داخل کابینت تعبیه شده‌اند به صورتی هستند که در آن‌ها جریان هوا به شکل درستی تبادل نمی‌شود و این مسئله باعث می‌شود که ظرف اگر مقداری از رطوبت را در خود داشته باشد به تدریج خشک شود و این رطوبت منجر به زنگ زدگی برای جاظرفی می‌شود و مشکلاتی از قبیل زنگ زدگی را به وجود می‌آورد.
در هر صورت نکته‌ای که باید به آن توجه داشت به کار بردن جاظرفی مناسب است هر فردی خود می‌داند که از چه جاظرفی می‌تواند بهره‌مند شود.
اگر از آن دسته افرادی هستید که ظرف‌های خیس خود را در داخل کابینت و جاظرفی قرار نمی‌دهید و حتما آن‌ها را خشک می‌کنید می‌توانید از جاظرفی‌های آهنی بهره‌مند شوید و مدت زمان طولانی نیز از آن‌ها استفاده کنید.
در هر صورت اگر چنین فرایندی را انجام نمی‌دهید و از خشک کردن ظرف‌های خود پرهیز دارید باید این نکته را بدانید که جاظرفی استیل کارایی بهتر و استاندارد‌تری را دارد و باید نسبت به آن دقت بیشتری را انجام داد و به درستی از آن بهره‌مند شد. در هر صورت به کار بردن جاظرفی بنا به استفاده‌ای که از آن می‌شود شکل‌های متفاوتی دارد و باید ابتدا نیاز خود را در رابطه با به کارگیری آن مورد ارزیابی قرار داد و بعد از آن بهره‌مند شد.
اصولا برخی از کابینت‌ها نیز دارای جنس‌های خاصی هستند که رسیدن آب به آن‌ها مضر می‌باشد بنابراین جنس کابینت نیز مهم است. جاظرفی که در داخل کابینت قرار داده می‌شود جایی برای قرار دادن قاشق در آن وجود ندارد و تنها می‌توان ظرف‌ها را در داخل آن قرار داد و جای مناسبی برای گذاشتن ظرف خواهد بود.
بنابراین برای قرار دادن قاشق و چنگال باید از جاقاشقی به صورت جداگانه بهره‌مند شد. در هر حال جاظرفی خود یکی از ابزار‌های مناسب برای هر آشپزخانه‌ای است که می‌تواند یک فاکتور مهم نیز به حساب آید در هر صورت به کار بردن جاظرفی چه در داخل کابینت و چه در بیرون آن می‌تواند برای هر آشپزخانه‌ای مفید واقع شود و شکل موثری را به خود داشته باشد هر چند که جنس‌های متفاوتی دارد و هر کدام از آن‌ها نیز به مراقبت‌های خاص خود نیاز دارند. با این حال به کار بردن جاظرفی فاکتور مهمی در آشپزخانه است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.