یکی از نکاتی که در رابطه با شستن ظرف وجود دارد ماشین‌های ظرفشویی است که در سال‌های اخیر به کار بردن آن‌ها به نوعی به شکل یک ضرورت در آمده است. بنابراین شستشو که امری بسیار زمان گیر بود با به کار بردن ماشین ظرفشویی فرایند راحت‌تری را به خود گرفته است و توانسته است که شکل بهتری از شستشو را ایجاد نماید.
در هر صورت ماشین ظرفشویی دارای موتور قدرتمند برای شستن ظرف است و همین طور این که از فضا مناسبی برای قرار دادن ظرف برخوردار است.
ماشین‌های ظرفشویی دارای اندازه‌های متفاوتی هستند و هر کدام از آن‌ها می‌توانند فضا خوبی داشته باشند و هم این که ظرف زیادی را نیز در خود جای می‌دهند. برای بسیاری از مهمانی‌ها که ظرف‌های زیادی بعد از مهمانی جمع می‌شود و دیگر توانی برای شستن آن‌ها نیست می‌توان از ماشین ظرفشویی بهره‌مند شد.

ساخت‌های متفاوت برای ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی دارای ساختار‌های متفاوتی است که هر دو ساختار برای افرادی که می‌خواهند از ماشین ظرفشویی بهره‌مند شوند مناسب است.
ماشین ظرفشویی ایستاده، یکی از ماشین‌های ظرفشویی است که اندازه بزرگی دارد و می‌توان در داخل آن ظرف‌های زیادی را قرار داد.
ماشین ظرفشویی‌هایی که به صورت رومیزی هستند و به این شکل از آن‌ها می‌توان بهره‌مند شد نیز مناسب هستند و برای آشپزخانه‌هایی مفید هستند که فضا زیادی ندارند. ظرف‌هایی که در داخل این نوع از جاظرفی‌ها قرار داده می‌شود بسیار زیاد نیست اما برای افرادی که دارای جمعیت کمی هستند مناسب است و برای مهمانی‌ها نمی‌توان از این نوع ماشین ظرفشویی بهره‌مند شد.
بنابراین فرایند شستشو بسیار تغییر کرده است و برای افرادی که شاغل هستند و مخصوصا بانوان به کار بردن جاظرفی در منزل بسیار برای آن‌ها کارآمد است و می‌تواند زمان بهتری را برای آن‌ها فراهم آورد تا به کار‌های دیگر خود در امور منزل رسیدگی کنند.
با توجه به این نکته وسیله دیگری نیز وجود دارد که باید در کنار ماشین ظرفشویی قرار داده شود به همین خاطر باید این مطلب را در نظر داشت که جاظرفی می‌تواند نکته ایده آلی باشد که بتوان در کنار ماشین ظرفشویی از آن استفاده کرد.
البته استفاده از جاظرفی در این موارد تنها برای قرار دادن ظرف مناسب خواهد بود؛ زیرا ماشین ظرفشویی بعد از این که شستشو خود را به اتمام رساند ظرف‌های شسته شده را خشک می‌کند به همین خاطر دیگری مشکلی برای ظرف‌های شسته شده وجود ندارد و از انواع جاظرفی مدرن تنها برای قرار دادن ظرف استفاده می‌شود.

  • نکته

یکی از نکاتی که در رابطه با بکارگیری ماشین ظرفشویی وجود دارد طرز به کار بردن آن است که البته بسیار مهم است.
برای افرادی که به تازگی از ماشین ظرفشویی بهره‌مند می‌شوند باید ابتدا ظرف‌هایی را که قرار است در داخل ماشین ظرفشویی قرار دهند را پاک کنند.
نوع تمیز کردنی که برای ظرف باید وجود داشته باشد به صورتی است که باید ابتدا تمامی موادی را که در ظرف وجود دارد یا به آن چسبیده است را از آن جدا ساخت و ظرف عاری از هرگونه تکه و یا ماده‌ای باشد که به آن چسبیده باشد.
بنابراین بعد از این که تمامی ظرف‌ها تمیز شدند و از مواد غذایی که امکان دارد بر روی آن‌ها قرار داده شده باشد پاک شدند می‌توان ظرف‌ها را در داخل ماشین ظرفشویی قرار داد.
ساختار داخلی که برای ماشین ظرفشویی وجود دارد همچون جاظرفی‌هایی است که در کنار سینک قرار داده می‌شود و فضا کافی برای قرار دادن ظرف در آن وجود دارد.بنابراین ماشین ظرفشویی محل خوبی برای شستشو ظرف می‌باشد و به درستی می‌توان از آن بهره‌مند شد. گاهی اوقات به کار بردن جاظرفی در کنار ماشین ظرفشویی شکل خوبی را به آن نمی‌دهد زیرا ظرف‌های شسته شده و همین طور خشک شده‌اند بنابراین قرار دادن جاظرفی در کنار آن بی فایده است.

جاظرفی جادار

مکان مناسب برای جاظرفی

بنابراین کاربرد دیگری که برای جاظرفی می‌توان در این شرایط ایجاد کرد قرار دادن آن در داخل کابینت است. هنگامی که جاظرفی در داخل کابینت قرار داده می‌شود می‌توان از آن برای قرار دادن ظرف بهره‌مند شد.
بنابراین ظرف محل مناسبی را برای جای گیری پیدا می‌کند در هر صورت مطلبی که باید به آن اشاره کرد کاربرد‌هایی است که برای لوازم آشپزخانه مخصوصا جاظرفی وجود دارد.
بنابراین جاظرفی نیز کاربرد‌های خاص به خود را دارد و تنها برای قرار دادن ظرف‌های خیس پس از شستشو مناسب نیست و حتی برای جای گیری ظرف‌های اضافه مناسب است.
نکات بهداشتی در رابطه با جاظرفی حتما باید رعایت شود مطلبی که در رابطه با جاظرفی به ندرت اتفاق می‌افتد تمیز بودن آن است.
در هر صورت برای این که جاظرفی تمیز باقی بماند باید بعد از مدتی که از آن استفاده می‌شود مورد شستشو قرار داده شود به این صورت آلودگی‌هایی که امکان دارد بر روی جاظرفی به وجود آید از بین می‌رود و از بهداشتی بودن آن اطمینان حاصل می‌شود. جاظرفی نیز مانند سایر وسایلی که در آشپزخانه قرار داده می‌شود بعد از مدت زمانی که از آن استفاده می‌ شود آلودگی‌هایی را به خود می‌گیرد بنابراین در این رابطه باید با جدیت اقدام به تمیز کردن جا ظرفی کرد.
جاظرفی‌هایی که قابل به شستشو هستند برای قرار دادن ظرف و همین طور شستشو آن‌ها مناسب هستند. شستشو جاظرفی استیل هیچگونه مشکلی را برای جاظرفی به وجود نمی‌آورد و تمیزی بیشتری را نیز به ارمغان خواهد آورد. استیل یکی از آلیاژهای رایجی است که شرکت‌های تولید کننده جا ظرفی از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما جاظرفی‌هایی که از جنس فلز هستند هنگامی که مورد شستشو قرار داده می‌شوند دارای زنگ زدگی می‌شوند و کیفیت و کارایی خود را از دست می‌دهند.
بنابراین به کار بردن جاظرفی‌هایی که از جنس استیل هستند می‌توانند برای شستشو و تمیز‌کاری مناسب‌ترین گزینه باشند و در مدتی که از آن‌ها استفاده می‌شود مشکلی برای تمیز کردن آن‌ها به وجود نخواهد آمد و دوام و کیفیت بالایی دارند.
البته ساختار و شکل ظاهری خود را نیز حفظ می‌کنند بنابراین برای این که بتوان در طولانی مدت از جاظرفی‌های استاندارد و قابل قبول بهره‌مند شد باید ابتدا جنس و کیفیتی که برای آن‌ها وجود دارد را مورد ارزیابی قرار داد و بعد از این که در رابطه با آن‌ها اطمینان حاصل شد نسبت به خرید و بهره‌مندی از آن‌ها اقدام نمود و نهایت استفاده را برد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.