لوازمی که در داخل آشپزخانه‌ها وجود دارند نیاز به مکان مشخصی دارند تا نظم و ترتیب خوبی برای قرار دادن آن‌ها به وجود بیاید.
کابینت یکی از مکان‌هایی است که در آن می‌توان لوازم و وسایل بسیار زیادی را قرار داد به این شکل که تمامی ظرف‌ها و وسایلی که در کابینت با ساخت قدیمی بر روی هم قرار می‌گرفت و نظم نداشت را به راحتی و به شکل مدرن با نظم بهتر و به ترتیب قرار داد.
کابینت‌های قدیمی فضا زیادی برای قرار دادن ظرف‌ها داشتند با این حال تنها مشکلی که برای کابینت‌های قدیمی وجود داشت بی نظمی در قرار دادن ظرف بود زیرا مکان‌های مناسبی برای قرار دادن ظرف در آن‌ها به کار برده نشده بود.
امروزه در کابینت‌های مدرن از فضا‌های زیادی برای قرار دادن وسایل و لوازم آشپزخانه و انواع جاظرفی مدرن استفاده می‌شود و شکل بهتری برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

چیدمان داخل کابینت با انواع جاظرفی مدرن

یکی از مسائلی که برای چیدمان در داخل کابینت‌ها وجود دارد دادن فضا مورد نظر برای قرار دادن ظرف می‌باشد بنابراین هنگامی که ظرف‌ها در داخل کابینت قرار داده می‌شود باید مکان و جای مناسبی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.
جاظرفی‌های پیش ساخته مجوعه‌های معتبر تولیدی جا ظرفی مناسب‌ترین نوع جاظرفی برای کابینت‌ها می‌باشد این جاظرفی‌ها می‌توانند تمامی ظرف‌ها را در خود جای دهند.
فضایی که برای قرار دادن جاظرفی به کار برده می‌شود بسیار زیاد است و بستگی به ساخت کابینت و فضایی که به آن اختصاص داده می‌شود نیز خواهد داشت.

جاظرفی داخل کابینتبنابراین نکته‌ای که باید نسبت به آن توجه زیادی داشت اندازه‌ای است که برای جاظرفی پیش ساخته در داخل کابینت وجود دارد.
برای افرادی که دارای ظرف‌های زیادی هستند و باید از جاظرفی‌های بزرگی استفاده کنند کابینت‌های بزرگ و با فضای بیشتری را باید به کار ببرند.

برخی از وسایل در آشپزخانه بسیار کاربردی و مهم هستند و روزانه از آن‌ها استفاده می‌شود جدای ظرف‌هایی که به کار برده می‌شود و از آن‌ها نیز به صورت گسترده‌ای از صبح تا شب استفاده می‌شود؛ لوازم دیگری نیز وجود دارد همچون قابلمه که باید فضا کافی برای نگهداری از آن‌ها وجود داشته باشد.
جاظرفی‌های پیش ساخته که در داخل کابینت قرار داده می‌شوند به شکلی ساخته شده‌اند که می‌توان قابلمه‌ها را به صورت آویزان به آن‌ها وصل کرد.
به این شکل قابلمه‌ها نظم بهتری در قرار گیری خود در کابینت را به دست می‌آورند و بر روی هم قرار داده نمی‌شوند.
زمانی که قابلمه‌ها بر روی هم انباشته می‌شدند امکان داشت که صدمه‌ای به قابلمه‌ها وارد شود و به مرور زمان استایل و شکل خود را از دست بدهند.
اکثر قابلمه‌ها ضد ضربه نیستند بنابراین با ضربه‌‌ای که به آن‌ها وارد شود ساختار خود را از دست می‌دهند و نمی‌توان به خوبی از آن بهره‌مند شد.

خلوت کردن آشپزخانه با انواع جاظرفی مدرن

یکی از مزیت‌هایی که برای انواع جاظرفی مدرن که در داخل کابینت به ساختاری مشخص قرار داده می‌شوند، خلوت شدن آشپزخانه است. برای همین هرگز وجود انواع جاظرفی را دست کم نگیرید.
گاهی اوقات وسایل اضافی زیادی در آشپزخانه وجود دارد به همین خاطر وسایل اضافی فضا بیشتری را در آشپزخانه به خود اختصاص می‌دهند و این نکته جالبی نخواهد بود.  برای این که بتوان از فضا داخلی کابینت به شکل بهینه‌ای استفاده کرد باید این نکته را مورد ارزیابی قرار داد که ساختار داخلی آن را به چه شکل درآورد تا وسایل به خوبی در آن قرار بگیرند.

جاظرفی داخل کابینت

مکان مناسب برای قرار دادن قاشق و چنگال

قاشق و چنگال نیز لوازم پرمصرف دیگری هستند که در طول روز از آن‌ها استفاده می‌شود به همین خاطر باید این مطلب را در نظر داشت که جای مناسب برای آن‌ها بسیار اهمیت دارد.
جایی که بتوان قاشق و چنگال را با نظم و ترتیب بیشتر و بهتری در کنار هم قرار داد.
کابینت‌های پیش ساخته از کشو‌هایی ساخته شده‌اند که این کشو‌ها مانند جاظرفی‌ها دارای قسمت‌هایی برای قرار دادن قاشق و چنگال هستند.
با این حال اندازه‌های کوچک و بزرگی برای قرار دادن قاشق و چنگال وجود دارد برای همین باید نسبت به تنوعی که برای قاشق وجود دارد مکان مناسب را برای آن در نظر داشت.
بنابراین به کمک این جاظرفی‌ها دیگر از جاظرفی‌های قدیمی که در کنار سینک و یا این که به صورت نصبی وجود داشتند استفاده نمی‌شود و همه چیز در داخل کابینت سروسامان داده می‌شود.
در هر صورت هر چه فضایی که برای آشپزخانه به کار برده می‌شود دارای گستردگی بیشتری باشد مانور بیشتری را می‌توان در آن انجام داد و فضا بیشتر باعث گیجی و سردرگمی افرادی که وارد آشپزخانه می‌شوند نخواهد شد و نظم و ترتیب بهتری نیز برای آشپزخانه به وجود خواهد آمد.
در هر صورت باید این مطلب را در نظر داشت که آشپزخانه‌های امروزی به شدت دارای فضا مناسب و داخلی خوبی هستند و این که به عنوان جزئی از ساختمان اصلی خانه نیز به حساب می‌آیند.
به همین خاطر باید نسبت به قرار گیری اجسام و اشیایی که در آن قرار داده می‌شود دقت کرد تا دکوراسیون داخلی زیبایی را برای آشپزخانه رقم زد.
بیشتر کابینت‌هایی که به صورت پیش ساخته تولید می‌شوند از جنس‌های خاصی در آن‌ها به کار برده شده است که در بیشتر آن‌ها نباید در تماس با آب باشند به همین خاطر نکته‌ای که در رابطه با قرار دادن ظرف‌ها وجود دارد میزان خشک بودن ظرف خواهد بود.
بنابراین ظرف‌های شسته شده باید پاک شوند و آب آن‌ها با دستمال گرفته شود و بعد از آن، ظرف‌ها را یکی یکی در قمست‌های مورد نظر داخل کابینت قرار داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.